[Marka własna]
Kryzys w mediach społecznościowych może zdarzyć się każdej marce. Komentarze od niezadowolonego klienta, nieprzemyślany post czy fala negatywnych opinii mogą szybko wymknąć się spod kontroli. Poniżej omawiam wskazówki, które pomogą skutecznie zarządzać kryzysem PR.
1. Szybka reakcja
Im szybciej zareagujesz, tym większa szansa na zażegnanie kryzysu. Udzielaj jasnych i rzeczowych odpowiedzi.
2. Przeproś, jeśli wymaga tego sytuacja
Przyznanie się do błędu i przeprosiny budują zaufanie. Ważne jest, aby były one szczere, zwięzłe i odpowiednio sformułowane. Czasem trudniej jest napisać kilka zdań niż długą rozprawkę. Warto tu zaufać doświadczonemu specjaliście public relations, który zna i potrafi wykorzystywać techniki pisania perswazyjnych tekstów.
3. Monitoruj stan aktualny
Uważnie śledź reakcje internautów na Twoje kolejne kroki. Dzięki temu szybko zauważysz, jak rozwija się sytuacja, żeby możliwie szybko reagować.
4. Skoncentruj się na rozwiązaniach
Zamiast tłumaczyć przyczyny kryzysu, pokaż odbiorcom wdrożone rozwiązania.
5. Zrób analizę wniosków
Po zakończeniu kryzysu raz jeszcze przyjrzyj się całej sytuacji i wprowadź zmiany, które zapobiegną podobnym problemom w przyszłości.
Tekst: Iga Karst [Copyright ©2024 by Iga Karst] / Zdjęcie: Iga Karst [Copyright ©2024 by Iga Karst] / Redakcja: M.S.
KOMENTARZE
Dodaj komentarz albo zadaj pytanie na Instagramie albo Facebooku.